Omslagsonsdag – Folk i vatten

Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om. Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om; annars får jag leka själv :} Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras på söndag. – Bokpotaten

Den här veckans tema var lite klurigt, jag känner inte till så många omslag i den här stilen så goodreads olika omslagslistor kom väl till pass. För egen del har det inte blivit mycket plaskande i vattnet i år trots att vi bott ute i stugan större delen av sommaren, dåligt…

Min favorit av omslagen nedan är snygga Possessions och Promises. Jag har inte läst någon av böckerna men Neil Gaimans The ocean at the end of the lane lånade jag hem från biblioteket i somras utan att hinna läsa så jag får nog ställa mig i kö på den igen.

6411849 8591107 8603765 11475686

 

 

 

 

 

 

11953675 13182274 15783514 16065555

5 thoughts on “Omslagsonsdag – Folk i vatten

Kommentera

