Tematrio – Sommarens läsning

tematrio
Lite väl sent hakar jag på Lyrans Noblessers tematrio och den här gången får vi uppdraget att: Berätta om tre bra böcker ni läst i sommar!

1. Den här sommaren stiftade jag bekantskap med Simona Ahrnstedts böcker: Överenskommelser, Betvingad och De skandalösa. Jag har märkt att de har fått mycket uppmärksamhet på nätet den här sommaren och med all rätt, jag älskar historisk romantik och de här böckerna var riktigt bra.

2. Att jag tyckte om Kråkflickan av Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist förvånade mig lite, det är inte den sorts bok jag brukar läsa och uppskatta men det gjorde jag. Har läst uppföljaren Hungerelden och har den sista boken i trilogin, Pythians anvisningar, hemma men har inte fått tid att läsa den än.

3. I augusti är inte sommaren riktigt slut ännu så Berörartrilogin av Holly Black som jag nyligen läste får komma med på listan. Den vita katten, Den röda handsken och Det svarta hjärtat heter böckerna som även dessa förvånade mig genom att vara mycket bättre än vad jag hade väntat mig.

Kommentera

