Hur har jag kunnat missa minipocketformatet excess?

Jag förstår inte hur jag har kunnat missa minipocketformatet excess men jag hade faktiskt inte hört ett ljud om dem. Blev så förundrad när jag fick ett par av dem att jag förtjust släpade med dem på kräftskivan i lördags så att alla skulle få se dessa charmiga små böcker.

Excess är en inbunden bok med trådbunden rygg som tål läsning om och om igen, pärmarna är hårda och stabila och formatet endast 12×8 cm. Boken är lätt att ta med överallt och läsupplevelsen helt unik då man läser på tvären vilket möjliggör en textstorlek som är förvånande stor.
http://www.excess.nu/

20130819_102458 20130819_102543

Sida vid sida med en vanlig pocketbok kan ni se hur små dessa minipockets är. Här kan vi verkligen prata pocketböcker, de ryms utan några som helst problem i fickan.

Det är lite annorlunda att läsa dem eftersom man bläddrar uppåt istället för åt sidan så det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig men jag älskar själva tanken med det här formatet och folk står i kö för att få provläsa mina när jag är färdig med dem. Böckerna tar ingen plats och väger nästan ingenting så nu kan man utan några problem ta med sig flera böcker i väskan och behöver inte hålla sig till e-böcker om man vill ha ett antal olika titlar med sig.

One thought on “Hur har jag kunnat missa minipocketformatet excess?

  1. Pingback: Månadssammanfattning – Augusti | Bokfrossa

Kommentera

