Bokbloggsjerka – klichéer?

bokbloggjerka

Den här veckan ställer Annika frågan: Finns det någon författare som i ditt tycke kommer undan med de så förhatliga klichéerna?

Jag har faktiskt inte så mycket emot klichéer så vida de inte är dåligt skrivna, det kan finnas någonting charmigt och tryggt i dem när de är bra skrivna och storyn håller ihop i övrigt. Något bra exempel på författare har jag däremot svårare att komma på just nu men de flesta romantiska böcker är fulla av klichéer och jag tycker om dem ändå. En kliché jag däremot börjar bli trött på i dessa böcker är storyn: en rik man i maktperson och en kvinna som av olika anledningar befinner sig i en utsatt situation.

5 thoughts on “Bokbloggsjerka – klichéer?

  1. Även en utsliten kliché kan ändras, slipas om och användas i en ny dager. Eftersom jag skriver för veckopressen har jag blivit en fena på detta.

Kommentera

