Smakbit på Söndag – Kiss den osminkade sanningen

6473057481_ce462009e6_o

På söndagar delar vi med oss av smakbitar. Min smakbit den här veckan kommer från Kiss – Den osminkade sanningen av Carl Linnaeus. Sådana här böcker kräver förstås ett visst intresse av läsaren för att uppskattas men det här är den sorts musik jag lyssnar på och då är det roligt att läsa om banden ifråga. Jag såg lite av Gene Simons realityshow, Gene Simmons Family Jewels, när den gick på tv. Där framgick det vilken betydelse pengar och framgång hade för honom. Jag minns särskilt ett av avsnitten där han försökte vara en matchmaker mellan sin dotter och en skatteadvokat han träffat. Varför? Såklart för att han såg vilken nytta han skulle kunna ha av advokaten.

Den-osminkade-sanningen

”När jag först kom till USA möttes jag omedelbart av två meningar: ‘Är du dum i huvudet?’ och ‘Kan du inte prata engelska?’ Jag var åtta år och kunde inte förstå vad de sa. Jag såg att de spelade kula och frågade med hjälp av mitt kroppspråk om jag fick vara med och spela med dem. ‘Visst grabben, kom du över hit.’ I Israel var kulspelning det enda som man gjorde som barn, så jag vann alla deras kulor. Jag tänkte: ‘Nej, jag är inte dum och jag ska lära mig att prata ert språk. Sedan ska jag se till att ni alla jobbar för mig.'” (Gene Simmons)

12 thoughts on “Smakbit på Söndag – Kiss den osminkade sanningen

  1. Hehe, likte smakebiten:) Har også sett noen av episodene hans i Gene Simmons Family Jewels, meget underholdende til tider. Takk for smakebit! Kos deg videre!:)

  2. Den här boken är jag också nyfiken på, mest för att jag lyssnat en del på Kiss, men har verkligen noll koll på personerna bakom maskerna. Tack för smakbiten!

  3. Han hadde ambisjonene klare tidlig må man kunne si. Jeg har sansen for noe av musikken til Kiss, og smakebiten var interessant. Kanskje burde jeg prøve meg på boken en gang. Det er så sjeldent jeg leser noe annet enn fiksjon.

    Tusen takk for at du delte en smakebit med oss denne søndagen, Gia. Kom gjerne innom søndagens innlegg for å gi din stemme til den smakebiten du likte best.

Kommentera

