Bokbloggsjerka – Vad läser du just nu?

bokbloggjerka
Den här veckan är Annika snäll och gör det enkelt för oss. Veckans fråga i bokbloggsjerkan är helt enkelt:
Vad läser du just nu?

Just nu läser jag Kiss – Den osminkade sanningen. Som rocktjej som ibland önskar att hon istället för att födas i mitten på 80-talet hade varit tonåring under just det årtiondet när musiken var som bäst så är det en tröst att många av gubbarna från den tiden fortfarande är aktiva och det är intressant att läsa bandens historia. Jag har läst om Mötley Crüe, Guns N’ Roses, Ozzy Osbourne  förut och nu är det Kiss tur. Trots att boken är bra tyckte jag att det blev lite väl mastigt att läsa en tjock redogörelse över deras liv och karriär i ett svep så jag varierar den med Bridget Jones Dagbok. De flesta har väl redan läst den vid det här laget men själv blev jag lite avskräckt från filmerna, trots att alla andra verkade älska dem så var jag inte särskilt förtjust men nu ska vi se om jag tycker bättre om boken.

28 thoughts on “Bokbloggsjerka – Vad läser du just nu?

  1. Bridget jones dagbok ligger och väntar i min oläst hylla men jag är oxå avskräckt av filmerna. Kiss – lät som en bok som man behöver varva med något lättläst.

    • Skönt att se att jag inte var ensam om att inte älska filmerna, jag hoppas boken är lite bättre men gissar att den är ungefär likadan.

    • Jag har inte heller känt något behov av att läsa boken tidigare men när jag hittade pocketversionen för 10:- fick den följa med hem, nu när jag läser Kissboken så kändes den bra att variera med.

  2. Funderade så sent som för någon dag sedan på att köpa boken om Kiss, men beslutade mig för att vänta med den. Bridget Jones dagbok läste jag för många år sedan. Det är en härlig bok!

    • Jag hoppas jag kommer tycka den är okej, skämshumor brukar jag tycka är för obekvämt för att jag ska uppskatta den vilket är skälet jag inte riktigt blev förtjust i filmerna.

  3. Jag försökte läsa Bridget Jones när den var ny men klarade inte av det. Just skämshumor är inte min grej (jag fick en intryck att det var den stilen). Vilken bok av de övriga gillade du annars bäst? Sambon är väldigt musikintresserad och har bara läst Mötley Crüe-boken av dessa. Om jag ska tolka din text så är det Ozzys bok du verkar gilla bäst :-).

  4. Jag har Den osminkade sanningen liggande i hyllan. Har hört bra grejor om den, men är liksom… lite skrämd av att det kan bli för mycket. Å andra sidan finns det säkert en hel del intressant, och just att det är en oberoende bok gör ju att det lär finnas lite att hämta?

    • Sv: jag har bara kommit drygt 80sidor i den men än så länge är den bra, lite mycket att ta i ett svep så den gjorde sig bra att läsa samtidigt som något annat.

  5. Den enda rockbiografi jag läst är The Dirt av Motley Crue den som blev stilbildande alltså. Gillade den, däremot deras liveframträdanden kan man faktiskt missa, gubbarna är rätt trötta. Men med tanke på hur dom levt enligt boken så är det ju ett under att dom fortfarande står upp.
    Ifall du vill kolla så har jag fångat Slash på bild
    http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2013/03/06/bandit-rockawards-2013/
    Även Gene Simmons ( osminkad ) ligger en bit ned i det här inlägget.
    http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/02/26/kajsalisa-backstage/
    Sen tror jag nästan det görs mer bra Glam/ Sleaze nu än på 80-talet.
    Kolla in dom här, ungt och fräsht. Dom spelar på Klubben i Stockholm i höst.

    Inte längre bort än vad jag har till Sweden Rock eller hur. Skulle vilja byta landskap med dig en vecka om året 🙂

Kommentera

