Månadssammanfattning Juli

Läst i Juli:
Wind in the Willows – Kenneth Grahame
Saeculum – Ursula Poznanski
Diamanttronen – David Eddings
Rubinriddaren – David Eddings
Safirrosen – David Eddings
Archangel’s Storm – Nalini Singh
A Tale Dark and Grimm – Adam Gidwitz
Ekens syster – Elin Holmerin
Jag är den som skall komma – Johanna Nilsson
Ni älskar dem inte  – Belinda Bauer
Överenskommelser – Simona Ahrnstedt
Betvingade – Simona Ahrnstedt
Kråkflickan – Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist
Värdshuset – Nora Roberts
Inferno – Dan Brown

15 lästa böcker, varav 1 ljudbok, 1 novell och 2 e-böcker

Kvinnliga Författare: 7
Manliga Författare: 6

Bästa boken: Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Jag älskar hennes böcker och mycket mer än så behöver egentligen inte sägas, de är underbara.

Månadens besvikelse: Inferno av Dan Brown. Såg fram emot att läsa den här men den tilltalade inte mig, för torr och tråkig med karaktärer som inte riktigt kom till liv.

Summering: Juli var en riktigt bra läsmånad för mig, den bästa hittills i år och mycket tack vare att vi varit ute i stugan mycket. Det finns ingen annan plats där jag får en sådan läsro, förmodligen för att vi bara har 5 tv kanaler och inget internet där ute så att det inte blir många distraktioner. Hur har er läsmånad sett ut?

One thought on “Månadssammanfattning Juli

  1. Sv: okej 🙂 jag har läst stad av skuggor fast på engelska redan. Fick den svenska som recex så den måste läsas, tänkte att jag ska läsa den lagom till filmen kommer. 🙂
    Juli har också vart en bra läsmånad för mig

Kommentera

