Top Ten Thuesday – Avskräckande Ord/Ämnen

toptentuesday

Den här veckans fråga på Top Ten Thuesday är vilka ord och/eller ämnen som avskräcker oss från en bok. Säkert finns det massor med ord som får mig att rynka på näsan och lägga tillbaka boken, generellt så håller jag mig långt undan från allt som påminner om Science fiction liksom sporttema i romaner. Här kommer några av orden/ämnena som avskräcker mig, jag blandar huller om buller och orden kommer inte i någon särskild ordning.

Science fiction
Novell
Grafisk roman
Skräck
Zombie
Sporttema
Självhjälp
Under krigstid
Andlig
Procedur-deckare (Som jag likställer med torra realistiska detaljerade beskrivningar av polisens arbete)

5 thoughts on “Top Ten Thuesday – Avskräckande Ord/Ämnen

  1. Jag håller med om de flesta, dock oftast inte ”under krigstid”. Men då får det helst vara andra världskriget eller något krig som utspelar sig i Afrika (som t.ex En halv gul sol), Mellanöstern etc. etc (okej, överallt). Självhjälp kan jag också läsa men mest för inspiration och för att det är lite lättläst. Förbereder mig sällan på att faktiskt uträtta alla dessa övningar. Ahaaa man ska jobba också tydligen 😉

Kommentera

