Storytel – ljudböcker i mobilen

Genom Buzzador har jag fått möjligheten att prova på ljudbokstjänsten Storytel i en månad. Storytel är en abonnemangstjänst och för 89:-/månad får man lyssna på en ljudbok i månaden, väljer man det dyrare abonnemanget för 169:-/månad så får man lyssna fritt. Betalar gör man genom kontokort eller faktura.

Själv är jag ingen storkonsument av ljudböcker, jag föredrar att läsa själv, men sortimentet ser bra ut. De har en trevlig blandning av både gamla och nya böcker och de flesta genrer ser ut att finnas representerade. Jag är ett stort fan av bibliotek men med ljudböcker ligger de verkligen långt efter, man kan bara låna ner böckerna till datorer och man måste strema dem. Jag har valt att ha rätt lite nätutrymme i mitt telefonabonnemang  eftersom jag så sällan använder det till något och därför vill jag inte slösa det jag har på ljudböcker, så ska jag använda något måste det gå att lyssna på dem offline. Med Storytel kan man också streama men där finns också alternativet att spara upp till fem böcker i offlineläge, då kan man passa på att använda sitt vanliga nät till det så finns böckerna där nästa gång man är ute på vift. Smidigt.

Lyssnar man mycket på ljudböcker så kan det absolut vara värt 169:- för att få tillgång till utbudet, i jämförelse med vad det kostar att köpa nyare ljudböcker i mp3 format så tycker jag det här är prisvärt.

Kommentera

