Nalini Singh – Archangel’s Storm

9738483

Titel: Archangel’s storm
Författare: Nalini Singh
Språk: Engelska
Betyg: 4.5/5

With wings of midnight and an affinity for shadows, Jason courts darkness. But now, with the Archangel Neha’s consort lying murdered in the jewel-studded palace that was his prison and her rage threatening cataclysmic devastation, Jason steps into the light, knowing he must unearth the murderer before it is too late. Earning Neha’s trust comes at a price—Jason must tie himself to her bloodline through the Princess Mahiya, a woman with secrets so dangerous, she trusts no one. Least of all an enemy spymaster. With only their relentless hunt for a violent, intelligent killer to unite them, Jason and Mahiya embark on a quest that leads to a centuries-old nightmare… and to the dark storm of an unexpected passion that threatens to drench them both in blood

Trots att jag gett alla tidigare böcker i Guild Hunter-serien 4/5 i betyg på goodreads och visste att  jag skulle tycka om den bara jag började läsa så kändes det väldigt motigt att påbörja den här boken som funnits på min platta sedan strax efter den kom ut. Varför vet jag inte riktigt, kanske drog jag mig lite för att ge mig ut på den känslomässiga berg- och dalbana Nalini Sings böcker innebär. Hon har verkligen en förmåga att göra sina karaktär levande, man känner med dem, delar deras glädje och smärta. Dessutom kräver favoritserierna ett annat slags engagemang än när jag läser en vanlig fristående roman.

Precis som jag förutspått hade hade jag väldigt svårt att släppa boken när jag väl läst de första kapitlen och klockan 2 på fredagsnatten fick jag tvinga mig själv att lägga ifrån mig den så att jag skulle få mig lite sömn innan det var dags att stiga upp igen. Archangel’s Storm visade sig vara min favorit hittills i serien, nu ser jag fram emot nästa bok som verkar komma ut i slutet av oktober.

Tycker man om paranormal-romance och inte läst något av henne tidigare så borde man ge henne ett försök, men tyvärr verkar hennes böcker inte finnas översatta till svenska.

One thought on “Nalini Singh – Archangel’s Storm

  1. Pingback: Månadssammanfattning Juli | Bokfrossa

Kommentera

