Välkommen hit till Gias lilla bokfrossande hörna

n564489679_2163914_2482

Det kanske är på tiden att presentera mig lite då det är så tråkigt med anonyma bloggar. Gia kallas jag som skriver här på Bokfrossa, bloggen uppstod när jag tyckte att min privata blogg blev alltför överröst av inlägg av böcker och på den vägen är det.

Jag bytte för några år sedan de norrländska skogarna mot den blekingska kusten när jag fann kärleken här nere. Förutom att sluka böcker brinner mitt hjärta för djur och natur. Här hemma delar jag och min sambo just nu lägenheten med två bortskämda fåglar. Den morhuvade papegojan Spike har varit med oss sedan 2004 och nymfkakaduan Lira är ett nyare tillskott till familjen som flyttade hit våren 2012.

Jag läser egentligen vad som helst utom Science-Fiction som jag har väldigt svårt för. Det blir mycket fantasy i olika former men jag är även väldigt svag för romantiska och historiska romaner. Chit-Lit är aldrig fel. Deckare och ungdomsböcker slinker också med i läslistan ibland, liksom verklighetsbaserade berättelser och rockbiografier.

spikisen20130511_095933

 

One thought on “Välkommen hit till Gias lilla bokfrossande hörna

Kommentera

