Läst i Maj

Det känns som maj månad bara försvann, inte har jag varit speciellt upptagen heller så jag vet inte vart tiden tagit vägen.  Sambon och jag har börjat att se om tv-serien Angel så vi kanske kan lägga lite av skulden på den. Sju böcker läste jag bara, trodde faktiskt att det var ännu färre innan jag kikade igenom listan på lästa böcker på goodreads. Så vad har jag läst då?

Den Vita Frun, Frida Skybäck
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Lucy Dillon
Hemligheternas rike, Kristin Cashore
Bound in Death, Cynthia Eden
Flickan och hunden, Christina Kellberg
Ormens Tecken, Raymond Khoury
Dead ever After, Charlaine Harris

Den vita frunEnsamma hjärtan och hemlösa hundarBound In Death (Bound, #5)Hemligheternas rike (De utvalda, #3)Dead Ever After (Sookie Stackhouse, #13)Flickan och hundenOrmens tecken

Ingen av böckerna lämnade något riktigt avtryck efter sig så jag har egentligen ingenting att säga om dem. Dead ever after var den sista boken i serien om Sookie Stackhouse, ni vet den som ligger som grund för tv-serien True Blood. Jag gillade böckerna i början men de blev snabbt förutsägbara och tjatiga och jag visste att jag skulle bli besviken på slutet. Varje författare får självklart göra vad de vill med sina böcker men jag förstår kritiken som kommit, att man som författare på sätt och vis sviker sina läsare när man genom flera böcker byggt upp en ”grundprincip” som man sedan i sista boken gör en helvändning med.

Kommentera

