Ljudbok: Grave Peril – Jim Butcher

7698251

Idag när jag satt på bussen på vägen hem lyssnade jag klart på Jim Butchers Grave Peril, den tredje boken i hans serie om trollkarlen Dresden. Det var min första ljudbok och jag var ju som sagt ganska skeptisk till det här med att lyssna på en bok istället för att läsa den men jag får lov att säga att det faktiskt var riktigt trevligt när jag väl hade hunnit vänja mig lite. Själva boken var riktigt bra precis som de tidigare Dresdenböckerna och jag tyckte om hur James Marsters läste den. Den enda egentliga nackdelen jag upplevde är att det var lätt att bli lite distraherad och missa smådelar här och där, jag kommer inte alls att minnas boken lika bra som om jag faktiskt läst den själv. Trots det kommer jag fortsätta att lyssna på serien, det var trevligt att ha annat än musik i lurarna och tiden till- ,på- och från bussen kändes bättre utnyttjad med en bok.

Tycker ni om Urban-Fantasy och inte gett  The Dresden-Files en chans tidigare så tycker jag ni ska göra det nu och jag är inte ensam, serien har fått höga betyg på Goodreads!

Harry Blackstone Copperfield Dresden has had a rough couple of weeks. As the only openly practicing professional wizard in the Chicago area, he has squared off against a multitude of supernatural bad guys. Harry has won the day against demons, poltergeists, sorcerers, trolls, vampires, werewolves, and even an evil faerie godmother. You might think nothing could spook him. You would be wrong.

Something is stirring up angry apparitions all over town. Something that can break all the laws of supernatural physics. Something that doesnt like Harry. His closest friends are being targeted. The net is closing in. Harry must find a solution soon or find this is one Nightmare from which he will never waken.

Kommentera

