Fyndat

pocket
När vi var ute och handlade igår upptäckte vi att det var den årliga vårmarknaden i Lyckeby. Vi gick en runda runt stånden och till min stora glädje hittade vi ett antikvariat ingen av oss visste fanns där. Det var fullt av folk och vi hade inte riktigt tid att kika närmare på alla böcker så det får bli ett återbesök vid ett senare tillfälle.

De här tre pocketböckerna för 5kr styck som jag hittade i några lådor utanför lokalen fick  dock följa med mig hem. De förlorade sagornas bok 1 hade jag redan hemma sedan tidigare och klassiker har jag visserligen redan på ipaden där de var gratis att ta hem men jag skulle vilja ha dem i tryckt version också så jag kunde inte stå emot dessa två. Som bokälskare är det  lite genant att erkänna att jag generellt inte brukar tycka om klassikerna men jag har lovat mig själv att jag ska läsa dem ändå. Vissa böcker bör man om inte annat åtminstone ha läst för allmänbildningens skull.

One thought on “Fyndat

Kommentera

